collapse
* Kto je Online
  • Bodka Hostí: 2
  • Bodka Skrytých: 0
  • Bodka Užívateľov: 0

Nikto nie je online.

* ShoutBox
Obnoviť História
  • Problémy riešte cez fórum!
  • 85filip58: no vidíš, tak trénuj aby si dal o 20 stotín lepšie Smiley
    Nedeľa 15.Dec 2013, 12:05:53
  • nilakite2: čawte všetci Smiley ...dnes som dal skoro WR Cheesy...chyba my 20 stotin Cheesy
    Sobota 30.Nov 2013, 15:13:41
  • 85filip58: vitaj Smiley
    Pondelok 08.Júl 2013, 08:56:22
  • Hakki Senior: :-)
    Pondelok 01.Júl 2013, 10:57:12
  • dokydom: konecne sa mi podarilo registrovat lebo ten obrazok mi nejde nacitat a tie pismenka ked pocuvam ... tazko odhadnut co to je
    Nedeľa 30.Jún 2013, 20:21:13
  • 85filip58: To bohužiaľ nemám, veľká škoda, ale nikto nič neodpisuje a tak vieš mno  this
    Štvrtok 02.Máj 2013, 16:32:56
  • Hakki Senior: a čo by si rád ? ak máš prichystaný článok, sem s ním ... :-)
    Streda 01.Máj 2013, 14:06:09
  • 85filip58: Nejak mŕtvo, nemyslíte?  Cry
    Utorok 30.Apr 2013, 18:12:11
  • 85filip58: Zdravím všetkých priaznivcov TrackManie, ako sa máte? Smiley
    Sobota 09.Mar 2013, 11:37:23
  • Mutty: nazdar Cheesy
    Nedeľa 03.Feb 2013, 15:33:47
  • ujolubo: jasne, 52 v SK, 5000 world
    Piatok 05.Okt 2012, 20:25:02
  • Hakki Senior: a inak ako ? hrávaš TM ? :-)
    Streda 03.Okt 2012, 12:57:17
  • ujolubo: Sorry Hakki, nič, som tu nový, tak len skúšam :-)
    Streda 03.Okt 2012, 12:40:06
  • Hakki Senior: čo sa deje, ujolubo ?
    Streda 13.Jún 2012, 08:10:36
  • ujolubo: ranking
    Utorok 12.Jún 2012, 11:45:45
  • ujolubo: ujolubo
    Utorok 12.Jún 2012, 11:42:46
  • Hakki Senior: nový člen, vitaj ... :-)
    Utorok 22.Máj 2012, 15:49:25
  • Hakki Senior: Vitaj, Gal ... ako sa darí po týždni ?
    Sobota 21.Apr 2012, 20:04:56
  • Hakki Senior: GAL, info mas v ICQ
    Sobota 14.Apr 2012, 18:15:19
  • Hakki Senior: bud ICQ, alebo stačí Miranda, kde si lahko vytvoris ucet ... ;-)
    Nedeľa 08.Apr 2012, 19:35:20
  • infect./adam: ale ja nemam ICQ
    Nedeľa 08.Apr 2012, 13:22:48
  • Hakki Senior: a komunikujem radšej cez ICQ ...
    Nedeľa 08.Apr 2012, 08:02:41
  • Hakki Senior: toto nie je tým, toto je slovenský Trackmania portál ...  good
    Nedeľa 08.Apr 2012, 07:54:53
  • infect./adam: pls hakki   ja by som išiel  do teamu za redaktora ok? napíš mi pls na skype ok? tu je:Evilmay
    Sobota 07.Apr 2012, 21:09:59
  • 85filip58: jj už je to ok Smiley
    Utorok 03.Apr 2012, 17:17:46
  • Hakki Senior: bol upgrade serverov. už to od včera večera ide ... ;-)
    Pondelok 02.Apr 2012, 15:20:14
  • Hakki Senior: netuším, zisťujem ...
    Sobota 31.Mar 2012, 15:19:54
  • 85filip58: čč prečo nefunguje trackmnia.cz ?
    Sobota 31.Mar 2012, 15:11:57
  • d-.-b: zmena mena
    Nedeľa 26.Feb 2012, 19:10:52
  • Hakki Senior: kupis united, a premigrujes na forever ... :-)
    Utorok 21.Feb 2012, 21:23:21

* Najnovšie príspevky
Server Web Admin od 85filip58
[Piatok 14.Jún 2013, 18:19:55]


Problém s loginom od Hakki Senior
[Sobota 06.Okt 2012, 19:38:32]


Slovenská kvalifikácia na ESWC 2012 od Hakki Senior
[Utorok 04.Sep 2012, 14:15:18]


Uvítanie / predstavenie nových členov od Dobson
[Piatok 22.Jún 2012, 18:36:54]


Ako vytvoriť TM Dedicated Server - video od Hakki Senior
[Streda 16.Máj 2012, 16:38:54]


Potrebujem poradiť od Hakki Senior
[Sobota 07.Apr 2012, 14:39:49]


Strán: [1]
Tlačiť
Autor Téma: Driving school  (Prečítané 9274 krát)
0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.
Daddy
Ex-iR
SpamBorec
****
Offline Offline

Príspevkov: 302



« kedy: Štvrtok 23.Júl 2009, 10:35:19 »

Tento průvodce vás provede různými technikami slidovaní, stejně jako trikem s nárazem do zdi, včetně krátkých videoklipů. Zaprvé, pokud jezdíte na klávesnici a používáte kurzorové šipky. Přenastavte se brzdu na klávesu, kterou můžete ovládat druhou rukou, jinak nebudete moci dobře slidovat.


Základní slide:

Vše co musíte udělat je zabočit ve směru slidu a brzdit při stálém zrychlování, to je také důvod proč by jste měli mít přenastavenou brzdu. Ideální je zrychlovat po celou dobu průjezdu zatáčkou. Vaše rychlost a úhel zatáčky jsou určují kdy máte začít slidovat, čím vyšší rychlost a ostřejší zatáčka, tím dříve musíte začít. Samozřejmě, ne vždy je možné zrychlovat po celou dobu průjezdu, občas budete muset sundat nohu z plynu, abyste se udrželi v zamýšlené dráze.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=-H4nxGM8GTI" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=-H4nxGM8GTI</a>

rozsiahlejsi navod v ENG: http://forum.tm-creative.org/thread-281.html



Opakovaný slide:

Tohle je verze základního slidu, funguje stejně, pouze zmáčknete brzdu vícekrát během slidu. Toto můžete použít například když chcete dosáhnout určité dráhy jízdy okolo rohu jako je příklad na videu, kdy jezdec chce zůstat u bližšího mantinelu.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=c2GJsBrebjw" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=c2GJsBrebjw</a>

rozsiahlejsi navod v ENG: http://forum.tm-creative.org/thread-279.html


Slidováni bez zrychlování:

Tato technika je trošku odlišná. Byla používaná v začátcích Trackmanie, včetně mě (MadneSS), před tím, než byl objeven slide se třemi tlačítky. Nyní již není používaná moc často, ale občas jsou situace kdy je vhodné ji použít. Používá se když je omezený prostor pro slidování a potřebujete rychle snížit rychlost. Tohoto slidu docílíte když pustíte plyn a zmáčknete brzdu.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=rsl6dhlxor4" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=rsl6dhlxor4</a>


Rammstein slide:

Tato technika se používá když chcete slidovat, ale nemáte dostatečnou rychlost. Vlastní slide zahájíte na "rammsteinu", čož je volně přeloženo krajnice - pás oddělující vozovku od mantinelu. Tato část cesty zapřičiňuje spoustu problémů pokud na ni přistanete po skoku a občas i pokud přes ni přejedete, protože auto mírně odrazí a to zaviní zpomalení. Nicméně je zde jedna věc pro co je dobrá. Pokud chcete jít do slidu u ostrého rohu bez dostatečné rychlosti, začnete brzdit právě v momentu kdy jsou vaše kola na této krajnici a vaše auto začne slidovat. Jak můžete vidět na videu, kde se řidič snaží projet slidem opravdu těsnou zatáčku za pomocí rammstein slidu.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=6acMhrp4SHI" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=6acMhrp4SHI</a>


Wallbang technika:

Technika slidu odrazem od mantinelu. Tento trik je užitečný pokud vjíždíte do zatáčky ve vysoké rychlosti a nechcete ztrácet čas použitím klasického slidu (nebo na něj prostě nemáte čas). Takže jedete plnou rychlostí k vnějšímu mantinelu před začátkem zatáčky a začnete brzdit okmažitě jakmile do něj narazíte. Tímhle dostanete vůz do normálního slidu. Tento trik se hodně používá u 180ti stupňových zatáček a rohů, ale může se použít jako na následujícím videu u ne příliš prudkých zatáček když máte hodně vysokou rychlost.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=HUiEBzNkovc" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=HUiEBzNkovc</a>

rozsiahlejsi navod v ENG: http://forum.tm-creative.org/thread-278.html


Dual Slide:

Není mnoho lidí, kteří o tom ví, jelikož je vzácné, když to někdo použije. Jak na to: sliduj do opačného směru k rohu, než směřuješ a těsně před rammstein slidem uvolni brzdu a hned potom stlač. Tato technika ti může přinést zlepšení o 0,10 až 0,50s.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=c6RymYUhCxE" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=c6RymYUhCxE</a>


Slide pri nizkej rychlosti:

Pouziva sa vacsinou pri zakrutach typu 180° kde ma auto priliz malu rychlost.
Pred zakrutou "tukneme" do sipky na ktoru stranu ideme robit slide, potom na zlomok sekundy pustime tu spiku a v zapäti stlacime sipku a brzdu naraz.

video + rozsiahlejsi navod v ENG: http://forum.tm-creative.org/thread-280.html

videjko aj tu (shark tam dal až moc otáznikov ... Cheesy ):
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=YYjOC8lCLH0" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=YYjOC8lCLH0</a>




Zdroje: forum.trackmania.cz, teamdignitas.org, tm-creative.org
« Posledná zmena: Piatok 23.Okt 2009, 12:02:16 od Hakki Senior » Zaznamenané

"Life ain't a bitch. Life is life and I hate it. Never tried suicide, I ain't got the heart to pull it. Know your brain feel pain when it stained by that bullet. I don't wanna live, Yet I don't wanna die." Joell Ortiz
Daddy
Ex-iR
SpamBorec
****
Offline Offline

Príspevkov: 302



« Odpoveď #1 kedy: Štvrtok 23.Júl 2009, 10:35:41 »

Advanced (Trackmania) Competition Guide
Vytvoření vlastního úspěchu


Tato příručka je zcela napsána mnou (dignitas/Sky) pro začínající hráče a jejich gamingovou kariéru.

Prosinec 2006.
Je zima - venku není co dělat. Brouzdám na internetu hledajíc nějakou cool hru pro boj s nudou. Našel jsem - TrackMania Nations ESWC, wow je to dokonce zdarma...to je výhra pro nizozemského chlapce jako jsem já.

Byl jsem „nadprůměrným" hráčem po dlouhou dobu nic netušící do čeho se přimíchám později. Jezdil jsem fullspeedy a mini po nějaký čas - cca 6 měsíců. To bylo v době, když se mě Cleem zeptal, jestli bych se chtěl připojit k Aeger ( nyní známí jako Shadows), protože on si myslel, že bych mohl být dobrým přírůstkem. To je místo, kde jsem se seznámil s tím, co jsem si myslel, že je „nemožné" pořádně zajet - tech mapy, lépe známe jako ESWC tratě. Tak jsem investoval nějaký ten čas (1hodinu nebo více denně) učením se těchto map. Dva měsíce později mi XeNoGeaR (druhý ESWC šampión) řekl, že potřebují hráče a věřil ve mě.

Jako hráč jsem od té doby velmi vzrostl, ale kromě růstu jako jezdec jsem také nashromáždil mnoho znalostí. Často jsem se sám sebe ptal: „Proč jsi to udělal. Jak je to možné?". Teď je ten čas, kdy se s Vámi chci podělit o to, co jsem nashromáždil za celou tu dobu z n00ba do respektovaného hráče.



Část 2: Klany nejsou pouze týmem
Oni jsou ty


Měl bys být pořád v klanu. Proč? Protože být v týmu s ostatními lidmi tě motivuje hrát a vedle toho to dává lidem názor, jak si stojíš. To je velmi pravdivé, protože když nejsi příliš známý hráč, tak tvůj skill bude srovnáván podle pohledu na průměr skillu v tvém týmu a jeho hodnocení.

Další důvod je, proč bys měl být náročný při vybírání klanu se kterým bys měl hrát. Když budeš s ambicemi mířit příliš vysoko, tak od tebe lidé budou očekávat příliš a když nesplníš naděje, tak na tebe může být nahlíženo skrz prsty. Na druhou stranu, když budeš mířit do nižších klanů, tak je větší šance, že budeš mít nabídky od těch lepších.

Neskákej z klanu do klanu každých pár týdnu, jinak budeš nenáviděn. Kdo chce hráče, který je mnohými známý tím, že lže svému týmu? Takového hráče jistě žádný klan leader chtít nebude. Stále říkej svému týmu pravdu a když se rozhodneš odejít, tak dbej na to, aby každý v tvém týmu věděl proč odcházíš, abys předešel nenávistným příběhům.

Rozhodni se co chceš dělat se svojí kariérou. Jestli preferuješ offline nebo online soutěže. Je velmi důležité si tuto otázku položit, protože týmy na vrcholu mají raději offline soutěže jako je ESWC a WCG. Zatímco horší klany se většinou zaměřují na online zápasy a těžké trénování map, což většinou top týmy nedělají. To může být velmi frustrující, když prohraješ zápas, na který jsi hodně trénoval, zatímco tvoji spoluhráči se zaměřovali na jiné věci.


Část 3: TrackMania: Hra
Teorie


Každá hra má svůj poměr Skillu/Štěstí/Tréninku/Zkušeností. Kdybych teda měl přejít k prognóze těchto kritérií, tak bych řekl že následující hodnoty pro TrackManii jsou takové: 25%/15%/45%/15%. Když tedy nahlížíš na tyto čísla, tak můžeš vidět, že trénink je dominantní hodnota oproti všem ostatním. To je zajisté pravda, jako to dokazuje mnoho zápasů mezi netrénujícími vysoce pozičně postavenými jezdci a dobře připravenými středně postavenými hráči. Také štěstí hraje důležitou roli (jako zkušenosti), jelikož TrackMania má mnoho bugů (herních chyb).

Učení se zatáček jako trénink je také velmi důležitý faktor. Ale každý hráč má rozdílné učení zatáček. Pro příklad: můj spoluhráč XeNoGeaR se učí pomaleji než já a jeho učení trvá déle, ale naopak po nějaké době tréninku moje výkonnost stagnuje, zatímco jeho stále roste. Zkrátka nemůžeš soudit skill hráče po 30 minutách tréninku.


Část 4: Zápasy
Zkušební terén


Ok, už jsi tady. Prvním krokem je se přihlásit do soutěží nebo žebříčků pro akumulování zkušeností. Některé odkazy:

ESL: http://www.esl.eu/eu/tmnf/
zo zaciatku len laddery, aby si nabral skusenost a neskor potom mozes skusit s teamom Premiership alebo obdobne sutaze na ET alebo TNA
ET: http://www.et-generation.com/
TNA: http://www.cryo-gaming.net/tna/

pripadne GeiL Racing Challenge: http://tmn.cups.gamesports.net/en/

A pokud jsi připraven:
ESWC: http://www.eswc.com/


Zvykni si na ESL, protože od doby, co rozběhly jejich turnaje a ligy, tak rychle rostou a je velmi důležité zde nasbírat zkušenosti, jelikož zde hrají ti nejlepší hráči. ET-Generation a TNA maji jedny z nejpopulárnějších turnajů, ale ty běží jen občas po pár měsících a to není mnoho, abys nasbíral zkušenosti, které potřebuješ. Tvým konečným cílem by mělo být si zasoutěžit na ESWC.

Ok zápas je domluven, tratě vydány. První věc, kterou uděláš je, že si projedeš 10 minut trať od startu do cíle a nezáleží jak často bouráš - jenom hledej možné triky jak dojet co nejrychleji. Za druhé - ohodnoť své soupeře a podle toho se rozhodni, kolik tréninku budeš potřebovat, abys ho porazil. Zkoušej pokořit svůj osobní rekord, který by se měl pohybovat +0,5-1,5s od WR. Teď bys měl být připraven jít jezdit Rounds. Budeš potřebovat nějakého solidního protivníka pro zlepšení skillu na určité mapě a nejlepší je mít nějakého aktivního člena v tvém týmu/klanu. Pokud nikdo takový není, musíš jít do solo módu a jezdit s tvým PB duchem a snažit se dojet v co nejlepším čase.

Ted vám povím, jak já jezdím zápasy, jelikož můj styl je velmi odlišný od většiny hráčů. Rozdělím to na 2 části - 1. solo zápasy a 2. část týmové zápasy.

Solo:
Většina solo turnajů je hrána jako multizávod typem 1v1v1v1. Většinou jsou dány 3 mapy, na kterých se jede do pt. limitu 40. Hodnoty v bodování jsou následující - 1. 10 bodů, 2. 6 bodů, 3. 4 body, 4. 3 body. Když hraješ zápasy jako tyto, tak většinou potřebuješ být top2 abys postoupil (mimo Grand Finále samozřejmě).

Mimochodem můj přístup k těmto zápasům je takový:
Snažím se vyhrát start pro vytvoření náskoku. Nekoukám se na CP časy do doby, než je tak 20-30 sekund od startu, jelikož v té době začínají být časové rozdíly větší. Pokud zde je více jak jeden hráč do 0,50s, tak pokračuji naplno; když jsem více jak 0,50s od svých soupeřů, tak si dovolím jet na jistotu, tj. 90%.

Vím, že lidé většinou jezdí na 100% každé kolo, ale to je velmi nebezpečné, protože pokud nemáš plně natrénováno a nebo chytneš nepříjemný bug, tak se snadno vybouráš.

Poznámka: Nekoukej se pořád na CP časy - soustřeď se na cestu.


Týmové zápasy:
Většina týmových turnajů se hraje v Team modu, který je založen na systému, kde je každý hráč odměněn 1pt + Xpt (X je závislé na počtu hráčů, které si předjel) každé kolo. Body všech spoluhráčů se sečtou a tým, který má více bodů vyhraje - buď Modrý/Červený tým nebo remíza. Když se člověk zamyslí nad tímto systémem, tak pokud je zápas 4v4 a tvůj tým bude na 1., 4., 5. a 8. místě, tak pořád to bude remíza a to samé platí pro 2., 3., 6. a 7. místo. To znamená, že pokud jedu na 5. místě, spoluhráč X na 4. a číslo 3 je 2 sekundy přede mnou a číslo 6 je 2 za mnou, tak není žádný důvod spěchat, protože pokud se vysekám, tak dám zadarmo bod soupeři.


Psychologie během solo a týmových zápasů:
V týmovém zápase většinou hráči cítí jistotu a nevadí jim pustit před sebe hráče dokud jejich tým stále vyhrává. Kdežto v solo zápase jsou většinou lidé frustrováni pokud před sebe musí pustit ostatní hráče. To ukazuje, že lidé v solo zápasech jsou slabší, protože zde je hráč více „psychicky ublížen" a to má za následek menší stabilitu, která je hodně důležitá (více než rychlost). Dám vám malý příklad:


Stabilita vs Rychlost
1st vs 1st
2nd vs 1st
2nd vs 4th
1st vs 4th
2nd vs 4th

Co bys radši když hraješ zápas? Je to jenom na tobě, ale určitě se zdá být stabilita jako ta nejlepší volba.

Rituály:
Jestli budeš provádět rituály nebo ne, je jenom na tobě, ale pokud máš nějaký jednoduchý, tak se ho neboj provést na LAN zápasech. Ale můžeš vypadat jako hňup, pokud budeš před každým zápasem chodit na záchod.
Zaznamenané

"Life ain't a bitch. Life is life and I hate it. Never tried suicide, I ain't got the heart to pull it. Know your brain feel pain when it stained by that bullet. I don't wanna live, Yet I don't wanna die." Joell Ortiz
Daddy
Ex-iR
SpamBorec
****
Offline Offline

Príspevkov: 302



« Odpoveď #2 kedy: Štvrtok 23.Júl 2009, 10:37:25 »

Ako sa počítajú body na team mod:

Uvedieme si praktický príklad na úvod...5vs5 zápas s nastaním Max points 10 a zapnutymi alternativnymi pravidlami. (červená hviezdička pre červený team, modrá pre modrý team)
1.hráč dostane 10bodov *
2.hráč dostane 9bodov *
3.hráč dostane 8bodov *
4.hráč dostane 7bodov *
5.hráč dostane 6bodov *
6.hráč dostane 5bodov *
7.hráč dostane 4body *
8.hráč dostane 3body *
9.hráč dostane 2body *
10.hráč dostane 1bod *

tieto body sa potom na konci mapy spočítajú. V našom prípade červený team bude mať 10+8+7+4+1 = 30bodov, zatiaľ čo modrý dosiahol 9+6+5+3+2=25. Čiže červený team získáva 1 bod. Mapu vyhráva team, ktorý skôr dosiahne 7 bodov.

Samozrejme stáva sa, síce zriedkavo ale stáva sa aj to, že teamy dosiahnú rovnaký počet bodov v rounde...vtedy nasleduje remíza, žiaden team nedostane bod.


....Zovšeobecníme si to: ak n je hodnota Max.points, pričom sú povolené alternatívne pravidla, tak potom
1. hráč dostane n bodov
2. hráč dostane n-1 bodov
.
.
n-1. hráč dostane 2body
n. hráč dostane 1 bod (tak isto aj všetci hráči za nim)....

Zaznamenané

"Life ain't a bitch. Life is life and I hate it. Never tried suicide, I ain't got the heart to pull it. Know your brain feel pain when it stained by that bullet. I don't wanna live, Yet I don't wanna die." Joell Ortiz
Ivko
Ex-iR
SpamLama
****
Offline Offline

Príspevkov: 23



« Odpoveď #3 kedy: Piatok 24.Júl 2009, 09:26:59 »

thx
Zaznamenané
console
Lite
JuniorSpamer
*
Offline Offline

Príspevkov: 62


« Odpoveď #4 kedy: Nedeľa 02.Aug 2009, 00:16:46 »

daddy velmi pekne si to sem dal ale aj keby som bol hoci jaky n00b tak by sa mi toto fakt nechcelo citat Cheesy
Zaznamenané

SyseL
Redaktor
SeniorSpamer
***
Offline Offline

Príspevkov: 203



« Odpoveď #5 kedy: Nedeľa 02.Aug 2009, 09:50:37 »

GJ Lacike  Tongue
Zaznamenané

Hakki Senior
Administrátor
SpamBOT
*****
Offline Offline

Príspevkov: 1462



WWW
« Odpoveď #6 kedy: Piatok 25.Sep 2009, 13:56:50 »

uau, Slide pri nizkej rychlosti je ten Neoslide ! Cheesy ... tak predsa je to v tomto článku spomenuté ! som sa zlakol, ze Neoslide je niečo nového ...

 good Daddy ...  Wink
Zaznamenané
Strán: [1]
Tlačiť
Skočiť na:  


SimplePortal 2.3.1 © 2008-2009, SimplePortal